???? تربیت دینی در مدارس اروپا - رویکرد تطبیقی
هدف این مجموعه ارائه روشهای مختلف سازماندهی و تدریس تربیتدینی در مدارس کشورهای اروپایی است. سؤال این است با مقایسه کشورها در این زمینه، آیا ویژگیهای مشترکی یافت میشود که حداقل در تعدادی از آنها وجود داشته باشد؛ یا باید الگوی مورد استفاده در یک کشور خاص را به عنوان یک مورد منحصربه فرد، در نظر گرفت که فقط در زمینه ملی خود آن کشور قابل ارزیابی باشد؟در کتاب حاضر، علاوه بر الگوهای تربیتدینی مورد استفاده در کشورهای مختلف، تربیتدینی فرقههای مختلف مسیحی و تربیتدینی یهودی و نیز مسلمان و همچنین انواع تربیتدینی غیرفرقههای مقایسه شده است. این مهم در 18 کشور از کشورهای اروپایی و در قالب 12 موضوع خاص انجام شده است. یکی از یافتههای مهم این پروژه، اهمیت تربیتدینی در مدرسه از نظر فرصت دادن به نوجوانان برای یادگیری است؛ افزون براینکه نقطه مشترک تقریباً همۀ کشورها، اهمیت دادن آنها به تنوع دینی است. با این وجود، ملاحظات کشورها در تربیت دینی ملی و سرزمینی نیز قابل تأمل است.
نویسنده: مارتین روتگانگل - مارتین یوگل - توماس گیرسکی
مترجم: عبدالرضا ضرابی