تاریخ تولد:1338/09/07
مرتبه علمی:دانشیار پژوهشگاه حوزه ودانشگاه گروه علوم تربیتی
طرح های پژوهشی
- تحول دینداری – از تولد تا بزرگسالی- کتاب درسی، منتشر شده، 1397/06/03
- روان شناسی تحول دینداری، منتشر شده، 1398/06/03
- تربیت دینی کودک و نوجوان بر اساس آموزه های اسلامی، منتشر شده، 1400/11/20
- آموزش دینی؛ روش تدریس درس هدیههای آسمانی ویژه دانشجو معلمان، در مرحله آماده سازی، 1402/11/29
- خرید خدمات پژوهشی و اجرایی دانشگاه فرهنگیان، منتشر شده، 1399/01/01
- روانشناسی تحول دینداری جلد دوم، منتشر شده، 1395/01/01
مقالات چاپ شده در نشریات ادواری
- نوذری محمود، 1377/01/31، دین و تربیت، حوزه و دانشگاه (روش شناسی علوم انسانی)، 1، 34-45
- نوذری محمود، 1380/07/30، بایسته های اساسی پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی، فصلنامه روش شناسی علوم انسانی، 7، 34 - 51
- نوذری محمود، 1388/07/30، توصیف و ارزیابی رویکرد روان شناختی رشد دینی، دو فصلنامه اسلام و پژوهش های تربیتی، 2، 131-168
- نوذری محمود، 1390/10/01، آموزش دین در دوره ی کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روانشناختی، تربیت اسلامی، 6، 173-192
- نوذری محمود، 1391/07/01، امکان اسلامی سازی و بومی سازی برنامه درسی رشته علوم تربیتی، فصلنامه راهبرد فرهنگ، 5، 139-168
- نوذری محمود، 1391/07/30، بررسی تحول ایمان به خدا در دوره کودکی، نوجوانی و آغاز جوانی؛ رویکردی در روان شناختی دینی، فصلنامه کودک، نوجوان و رسانه، 2، 146-174
- احمدی محمدرضا، اسلامی عبدالاحد، نوذری محمود، 1391/10/03، تحلیل میزان دانش و مهارت مربیان در پاسخگویی به پرسش های کودکان درباره خدا، روان شناسی و دین، 4، 5-22
- نوذری محمود، 1393/07/30، تبار شناسی نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت باندورا و بررسی انتقادی مفروضات فلسفی آن، مطالعات تحول در علوم انسانی، 2، 141-161
- نوذری محمود، 1394/05/24، بررسی وضعیت دانش تعلیم و تربیت اسلامی به منزله ی رشته ی علمی و دانشگاهی، تربیت اسلامی، 9، 157-180
- هراتیان عباسعلی، نوذری محمود، 1394/05/27، رابطه تاثیر بازی های رایانه ای و میزان همدلی نوجوانان، روان شناسی و دین، 3، 121-140
- نوذری محمود، 1394/07/30، مفهوم شناسی معنویت از دیدگاه اندیشمندان تربیتی غربی و مسلمان، دو فصلنامه اسلام و پژوهش های تربیتی، 14، 97-118
- داودی محمد، نوذری محمود، حبیبی رضا، 1394/09/22، تحلیل دین حد اکثری در اندیشة آیت الله جوادی آملی، اندیشه نوین دینی، 11، 7-18
- نوذری محمود، 1394/10/30، مبانی و مفروضات پژوهش در پدیده های هستی از دیدگاه قرآن کریم، عقل و دین، 7 - 8، 111-139
- نوذری محمود، 1394/10/30، بررسی مراحل تحول بر اساس منابع اسلامی، روان شناسی و دین، 32، 23-42
- نوذری محمود، 1395/01/07، عرض النموذج الإسلامی فی التربیة الروحیة للأطفال، دراسات فی العلوم الانسانیه، 22، 33-52
- نوذری محمود، 1395/01/31، ارزیابی مدل های ارتباط بین باورهای دینی کودک والدین، پژوهشنامه تربیت دینی، 2، 7-25
- نوذری محمود، 1395/01/31، بررسی امکان، اعتبار و سودمندی مطالعات روان شناسانه دینی، عیار پژوهش در علوم انسانی، 10، 25-42
- نوذری محمود، 1395/01/31، بررسی تجربی مراحل ایمان به خدا در کودکان، فصلنامه اسلام و پژوهشهای روانشناختی، 2، 27-54
- نوذری محمود، 1395/04/07، رشد دینداری در اوائل کودکی: رویکردی روانشناختی ـ اسلامی، روان شناسی و دین، 9، 5-25
- عسگری علی، حیدری مجتبی، نوذری محمود، موسوی نسب سیدمحمدرضا، 1395/08/26، بررسی مراحل تحول بعد عاطفی ایمان به خدا در دوره ی کودکی و نوجوانی، روان شناسی و دین، 9، 5-28
- نوذری محمود، 1396/04/01، میزان انطباق سطح خوانایی آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سطح سواد عمومی مخاطبان، مطالعات پژوهشی راهور، 6، 31-52
- نوذری محمود، 1396/08/01، مراحل شکل گیری ایمان از دیدگاه فولر و نقد آن، فصلنامه اسلام و پژوهشهای روانشناختی، 65-83
- نوذری محمود، 1397/12/29، طراحی الگوی تدریس شناختی بر اساس حکمت صدرایی، دو فصلنامه اسلام و پژوهش های تربیتی، 20، 43-54
- نوذری محمود، 1399/06/11، معادل یابی و شناسایی مؤلفهها و سازوکارهای خودمهارگری در منابع اسلامی، روان شناسی و دین، 2، 25-42
- نوذری محمود، 1400/01/01، مبانی، مفهوم و اهداف تربیت عقلانی از دیدگاه علامه طباطبایی، پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 7، 25-46
- نوذری محمود، 1400/04/01، راهکارهای همکاری خانه و مدرسه در راستای تقویت تربیت دینی دانش آموزان دوره ابتدایی، پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 2، 35
- نوذری محمود، 1400/06/01، طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش امامت برای دوره کودکی (6-12 سال)، معرفت، 6، 55-65
- نوذری محمود، زارعی رضایی محمدحسین، 1401/04/01، روش های تربیت عقلانی از دیدگاه علامه طباطبایی، المتعالی التربیت، 1، 9
- نوذری محمود، 1401/07/20، مفهوم تعلیم و تربیت در حکمت متعالیه، معرفت فلسفی، 2، 25-42
- نوذری محمود، شکری نیا محمد علی، 1401/12/23، تأملاتی نظری - روش شناسانه در مسیر دستیابی به برنامه درسی با رویکرد اسلامی، دو فصلنامه پژوهش در برنامه درسی، 2، 17-35
- نوذری محمود، 1402/01/15، تحلیل مضمون دعاهای کودکان در حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی، 2، 151-184
- نوذری محمود، حسینی سید یاسر، داودی محمد، 1402/10/12، رویکرد تربیت دینی برپایۀ مدیریت تمایلات؛ تربیت دینی در اندیشۀ حجت الإسلام و المسلمین پناهیان، تربیت اسلامی، 18، 59-82
- نوذری محمود، تأملاتی نظری - روششناسانه در مسیر دستیابی به برنامه درسی با رویکرد اسلامی، پژوهش در برنامه درسی، 1، 12
- شجاعیان محمد، نوذری محمود، بررسی آزادی آکادمیک در غرب معاصر و نقد مبانی آن از دیدگاه متفکران معاصر مسلمان، تربیت اسلامی، 34، 34
- نوذری محمود، آذربایجانی مسعود، «نگرش سازی» راهبردی نوین در تربیت اخلاقی، دو فصلنامه اسلام و پژوهش های تربیتی، 1، 28
- نوذری محمود، لطیفی علی، تبیین مفهوم قرآنی فطرت گرایی توحیدی براساس اندیشههای انسانشناختی آیت ا... شاهآبادی، فصلنامه مطالعات قرآنی، 25، 75
- نوذری محمود، شکری نیا محمد علی، گواهی 96 - مبانی نظری رویکرد تربیتی ولایت محور
چاپ کتاب
- تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان، تالیف، 1396/12/12
- روانشناسی تحول دینداری، تالیف، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه - سمت - شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، 1396/12/29
- رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری، تصنیف، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه- دانشگاه فرهنگیان، 1400/08/04
- تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان، تصنیف، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1401/10/14
پایان نامه/رساله
- مراحل رشد شناختی از منظر آیات و روایات، محمد رضا قائمی مقدم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتری، 1396/07/19
- مقایسه مبانی ارزش شناسی تربیت اسلامی با تربیت لیبرال، محمود نیاکان، گروه حقوق و فقه اجتماعی، دکتری، 1397/08/28
- بررسی و نقد آزادی آکادمیک در غزب معاصر(آمریکا) از دیدگاه متفکران معاصر مسلمان، محد ابراهیم قادری مقدم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتری، 1398/09/21
- لوازم انسانشناسی حکمت متعالیه درفسلفه تعلیم و تربیت، موسی مهدی هاشمی، گروه علوم تربیتی، دکتری، 1398/12/01
- مبانی اهداف و اصول نقش آفرینی رسانه ها در تربیت دینی، مرتضی آخوندی، گروه علوم تربیتی، دکتری تخصصی، 1399/07/01
- مبانی، اهداف و اصول نقش آفرینی رسانهها در تربیت دینی، مرتضی آخوندی، گروه علوم تربیتی، دکتری، 1399/07/29
- طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش معرفت، محبت و اطاعت از امام معصوم ع به کودکان 6-12 سال، رضا ابراهیمی نیا، گروه علوم تربیتی، کارشناسی ارشد، 1399/09/01
- تبیین الگوی نگرش سازی در تربیت اخلاقی از منظر اسلامی، سمیه السادات موسوی، گروه روانشناسی، دکتری، 1401/11/19
فعالیتهای اجرایی
- عضویت در هیأت امنای مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی اخلاق و تربیت، 1395/01/14، 1399/01/14
- عضویت در هیأت امنای دانشکده غیردولتی و غیر انتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی، 1395/07/03، 1399/07/03
- عضو علی البدل هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1396/09/20، 1398/09/20
- عضو کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1397/02/23
- عضویت در کارگروه تخصصی بازنگری دروس تعلیم و تربیت اسلامی، 1397/06/10، 1398/06/10
- عضویت در کارگروه تخصصی تأمین و تولید محتوای آموزشی رشته تعلیم و تربیت، 1398/08/30، 1400/08/30
- عضویت در کارگروه توانایی علمی تربیت اسلامی هیأت جذب دانشگاه فرهنگیان، 1398/01/21
- عضو شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، 1398/04/09، 1401/04/09
- عضویت در هیئت تحریریه فصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، 1398/06/26
- عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1398/06/31، 1402/06/31
- عضویت در شورای علمی گروه همکاری حوزه و دانشگاه، 1398/11/08
- عضو هیئت تحریریه فصلنامه تربیت اسلامی، 1398/07/01، 1400/07/14
- کمیته تخلفات اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1399/04/10، 1401/04/10
- عضویت در هیئت امنای مؤسسه آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی اخلاق و تربیت اسلامی، 1400/02/25، 1404/02/25
- عضویت در هیئت ممیزه مشترک مراکز و مؤسسههای آموزش عالی و پژوهشی حوزوی-دانشگاهی، 1400/03/26، 1402/03/26
جوایز و افتخارات
- سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه، ملی، کتاب سال، 1390/11/23
- روان شناسی تحول دینداری، ملی، کتاب سال، 1397/11/01
- پژوهشگر منتخب ویژه سال 1399، داخلی، سایر، 1399/09/23