دکتر علی کارآمد پیشه

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی

در اسفند سال 1349 در یکی از روستاهای شهرستان بابل استان مازندران در خانواده مذهبی متولد شدم. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه و دوره متوسطه در رشته علوم تجربی را در شهر بابل سپری کردم. در این دوران، به دلیل علاقه­مندی، توانایی و تلاش در راه تحصیل علم و دانش به موفقیت­های خوبی دست یافتم و به­عنوان شاگرد اول، دوم یا سوم کلاس مطرح می­شدم؛ به همین خاطر، جوایزی را از دست مدیران و معلمان مدرسه دریافت کردم. هم­زمان با تحصیل، در انجمن مدرسه و محل و نیز حوزه مقاومت بسیج فعال بودم و به امور فرهنگی و تبلیغی در مدرسه و محل می­پرداختم. با این­که هنوز در دوران کودکی و نوجوانی به سر می­بردم، با پوشیدن لباس رزم بسیجی با حضور در ایست بازرسی­ها و گشت شبانه به ایجاد نظم و انضباط و مبارزه با تخلفات و قاچاق مواد مخدر کمک می­کردم. هم­چنین، کودکان و نوجوانان را به مسجد و نمازجمعه و اعمال عبادی و دینی دعوت می­کردم و به آنان قرآن آموزش می­دادم و کتاب­های دینی و مذهبی را برایشان می­خواندم. در خلال این روزها، دو تن از برادرانم یعنی، دانش­آموز بسیجی یونس و روحانی مجاهد حجت­الاسلام شیخ حسن کارآمد در جبهه­های حق علیه باطل به شهادت رسیدند. به پیروی از برادران شهیدم، در پادگان کهرباران ساری با عضویت بسیجی و داوطلبانه دوره آموزش نظامی و امدادگری را گذراندم و سپس در جبهه­های جنگ حضور یافتم. در سال 1366 با عنایت خداوند متعال و به سفارش و وصیت برادر روحانی شهیدم وارد حوزه علمیه قم شدم. در طول تحصیلات حوزوی، شایستگی­های خوبی از خود نشان دادم و به­عنوان شاگرد ممتاز کلاس و مدرسه شناخته می­شدم و جوایزی را از مدیریت مدرسه دریافت نمودم. علاقه­مندی به علم و دانش باعث شد تا به علوم حوزوی بسنده نکنم و هم­زمان، تحصیلات ناتمام متوسطه را به پایان برسانم و دیپلم ادبیات و علوم انسانی را دریافت نمایم و نیز به تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری در رشته علوم تربیتی بپردازم و سرانجام به عضویت هیئت علمی درآیم. در ادامه، مهم­ترین فعالیت­های علمی در محورهای مشخص بیان شده است.

 

الف) مشخصات

پدر: ابوالقاسم

کد ملی: 2062016182

شماره شناسنامه: 2150

صادره: بابل

سال تولد: 1349

همراه: 09125517565

آدرس: قم: بلوار امین، کوچه 18؛ بابل: خیابان روحانی، هادی 8

امیل شخصی: hkaramadbi@gmail.com

امیل سازمانی: Hossein _Karamadbisheh@miu.ac.ir

حساب بانکی:

ب) سوابق تحصيلي

تحصیلات عمومی: دیپلم ادبیات و علوم انسانی و تحصیلات ناتمام در رشته علوم تجربی

تحصيلات دانشگاهي: دکتراي علوم تربيتي (Ph.D)

تحصيلات حوزوي: سطوح عالی

ج) سوابق تدريس (دو دهه در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري)

  1. برنامه‌ريزي آموزشي و درسی
  2. مکاتب فلسفي و آراي تربيتي
  3. آشنايي با تربيت اسلامي
  4. روش‌ها و فنون تدريس
  5. نظریه و روش­های آموزش
  6. الگوهای آموزش
  7. اصول مديريت آموزشي
  8. آموزش و پرورش تطبيقي
  9. سمينار در برنامه‌ريزي آموزشي و درسي
  10. آموزش و پرورش ابتدايي
  11. زبان تخصصي انگليسي
  12. فلسفه تعليم و تربيت اسلامي
  13. نظارت و راهنمايي آموزشي
  14. مسائل آموزش و پرورش ايران
  15. سمينار در تعليم و تربيت
  16. روش تحقیق در علوم تربیتی
  17. کارگاه پايان‌نامه‌نويسي

د) مقالات علمی پژوهشي

  1. رويکرد عقل‌گرايي در برنامه‌درسي بر اساس معرفت‌شناسي ابن‌سينا، مجله علمي ـ پژوهشي «پژوهش در مسايل تعليم و تربيت اسلامي»، سال بيست و يکم، شماره 21، زمستان 1392، 59-82؛
  2. ارتباط عقل و حس در انديشه معرفت‌شناختي ابن‌سينا و نقش آن در برنامه‌درسي، مجله علمي ـ پژوهشي «تربيت اسلامي»، سال نهم، شماره 19، بهار و تابستان 1393، 95-116؛
  3. جايگاه حس و تجربه در معرفت‌شناسي و دلالت‌هاي تربيتي آن از نظر ابن‌سينا، مجله علمي ـ پژوهشي «اسلام و پژوهش‌هاي تربيتي»، سال هشتم، شماره 16، پاييز و زمستان 1395، 29-48؛
  4. ابعاد و اهداف جهت‌گيري‌هاي عقلاني و شناختي برنامه‌درسي و مقايسه آن با عقل‌گرايي ابن‌سينا، مجله علمي ـ پژوهشي «مطالعات فقه تربيتي»، سال چهارم، شماره 7، بهار و تابستان 1396، 91-120؛
  5. جایگاه عقلانیت و معنویت در برنامه­درسی، مجله علمي ـ پژوهشي «اسلام و پژوهش‌هاي تربيتي»، سال دهم، شماره 19، بهار و تابستان 1397، 23-40؛
  6. عقلانيت نظري و عملي در برنامه‌درسي و ارتباط آن دو با نگرش به فلسفه اسلامي، مجله علمي «تربيت اسلامي»، سال چهاردهم، شماره 29، پاییز 1398، 179-200؛
  7. شناسایی و اعتباریابی اصول و معیارهای طراحی کتب درسی  مبتنی بر آموزه­های دینی در حوزه­های علمیه، مجله علمي ـ پژوهشي «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی» وابسته به سمت، شماره 45، پاییز و زمستان 1398، 225-245؛
  8. تبیین مؤلفه­های تمدن نوین اسلامی موردنظر مقام معظم رهبری و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران، مجله علمي «پژوهش در مسايل تعليم و تربيت اسلامي»، سال بیست و هفتم، شماره بیست و هشتم، شماره 47، تابستان 1399، 87-105؛
  9. مؤلفه­های مؤثر در تألیف محتوای کتاب درسی در حوزه­های علمیه خواهران: مطالعه کیفی، مجله علمي ـ پژوهشي «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی» وابسته به سمت،  شماره 46، بهار و تابستان 1399، 255-280؛
  10. میزان درگیری اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران با مؤلفه­های برنامه­درسی معنوی، مجله علمي ـ پژوهشي «اسلام و پژوهش‌هاي تربيتي»، سال دوازدهم، شماره 24، پاییز و زمستان 1399، 41-56؛
  11. مؤلفه­های شناختی و فراشناختی سبک زندگی عفیفانه، مجله علمي «تربيت اسلامي»، سال شانزدهم، شماره 36، تابستان 1400، 113-135؛
  12. تبیین قلمرو فقهی عزاداری (به مثابه روش تربیتی)، مجله علمی «مطالعات فقه تربیتی»، سال هشتم، شماره 15، بهار و تابستان 1400،‌ 185-209؛
  13. فرقه تیجانیه و نقش آن در تعلیم و تربیت غرب آفریقا (ساحل عاج)،‌ مجله علمي ـ پژوهشي «مطالعات اندیشه معاصر مسلمین»، شماره 15، بهار و تابستان 1401، 361-389؛
  14. بررسی فقهی تربیت اقتصادی، مجله علمی «مطالعات فقه تربیتی»، شماره 18، پاییز و زمستان 1401، 165-191؛
  15. مؤلفه­های  رفتاری و هیجانی سبک زندگی عفیفانه، مجله علمي «تربيت اسلامي»، شماره 45، پاییز 1402، 131-154؛
  16. الگوی اصلاح باورها بر محور قرآن کریم، مجله علمی «قرآن و علم»، بهار و تابستان 1402، شماره 32،  43-64؛

ه) کتاب­ها

  1. «در جستجوي راه‌کارهاي تدوين متون درسي»، چاپ دوم (1390)، انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)؛
  2. «آشنايي با تربيت اسلامي»، چاپ اول (1395)، چاپ ششم (1402)، انتشارات جامعة‌المصطفي‌العالميه؛
  3. «درآمدي بر روش‌ها و فنون تدريس»، چاپ اول (1397)، انتشارات جامعة‌المصطفي‌العالميه؛
  4. «فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی»، چاپ اول (1400)،  چاپ هشتم (1402)، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان؛

و) مقالات علمی ترویجی و تخصصی

  1. فلسفه‌هاي معاصر تربيت اخلاقي، مجله علمي ـ ترويجي «معرفت»، سال يازدهم، شماره 61، دي 1381، 71-85؛
  2. راه‌کارها و شيوه‌هاي آموزش فراگيران نخبه، مجله علمي ـ ترويجي «معرفت»، سال شانزدهم، شماره 117، شهريور 1386، 29-40؛
  3. بررسي عوامل و انگيزه‌هاي گرايش طلاب به تحصيلات دانشگاهي، مجله علمي و تخصصي «پژوهش و حوزه»، سال دوم، شماره 6، تابستان 1380، 123-130؛
  4. اصول و روش­های آموزش خداباوری به کودکان (3 تا 9 ساله)، مجله علمی تخصصی «پژوهش در علوم رفتاری و تربیتی با نگرش به منابع اسلامی»، شماره1، بهار و تابستان 1400، 57-86؛
  5. تحلیل محتوای کتاب­های تعلیم و تربیت اسلامی دوره متوسطه افغانستان بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1396، مجله علمی تخصصی «پژوهش در علوم رفتاری و تربیتی با نگرش به منابع اسلامی»، شماره2، پاییز و زمستان 1400، 37-60.

ز) ارزیابی­ها

  1. ارزیابی مقالات مجله علمی تربیت اسلامی؛
  2. ارزیابی مقالات مجله علمی پژوهشی مطالعات اسلامی زنان و خانواده؛
  3. ارزیابی مقالات مجله علمی ترویجی پژوهش­های روان­شناسی اسلامی؛
  4. ارزیابی مقالات همایش پیامبر اعظم؛
  5. ارزیابی مقالات همایش بررسی اندیشه­های اخلاقی و عرفانی امام خمینی (ره)؛
  6. ارزیابی مقالات همایش نقش دين در دوران معاصر؛
  7. ارزیابی مقالات همایش تربيت ديني در دوران معاصر؛
  8. ارزیابی مقالات جشنواره شيخ طوسی؛
  9. ارزیابی مقالات همایش زن مسلمان در دنياي معاصر؛
  10. ارزيابي کتاب‌هاي مربوط به کتاب سال حوزه؛
  11. ارزیابی کتاب­های سال بانوان؛
  12. ارزیابی مقالات بیانیه گام دوم انقلاب؛

ح) همایش­ها، نشست­ها و کرسی­ها

  1. سبک زندگی مطلوب با نگرش به منابع اسلامی، چهارمین همایش بین­المللی فرهنگ و اندیشه دینی (ISC)، هفدهم اردیبهشت 1397 (7 may 2018)، دانشگاه قم؛
  2. آسیب­شناسی تربیتی کاهش فرزند با نگرش به منابع اسلامی، همایش بین­المللی حیات طیبه (ISC)، بیست و چهارم تیر 1397 (15 July 2018)، مجتمع آموزش عالی بنت­الهدی؛
  3. تربیت جنسی کودک با رویکرد فقهی، همایش بین­المللی حیات طیبه (ISC)، بیست و چهارم تیر 1397 (15 July 2018)، مجتمع آموزش عالی بنت­الهدی؛
  4. نقش معنویت در سلامت روان با تأکید بر نهج­البلاغه، چهارمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی و آموزش و پرورش با محوریت توسعه پایدار (ISC)، پنجم مهر 1397 (27 September 2018)، مرکز راه­کارهای دست­یابی به توسعه پایدار؛
  5. نقش معلم در کاهش مشکلات رفتاری دانش­آموزان، چهارمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی و آموزش و پرورش با محوریت توسعه پایدار (ISC)، پنجم مهر 1397 (27 September 2018)، مرکز راه­کارهای دست­یابی به توسعه پایدار؛
  6. راه­کارهای پایبندی کودکان و نوجوانان به آموزه­های دینی، چهارمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی و آموزش و پرورش با محوریت توسعه پایدار (ISC)، پنجم مهر 1397 (27 September 2018)، مرکز راه­کارهای دست­یابی به توسعه پایدار؛
  7. انقلاب اسلامی و گسترش مراکز علمی و فرهنگی در ایران و جهان (به زبان فرانسوی)، همایش بین­المللی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی (ISC)، بیست و ششم فروردین 98 (15 April 2019)، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعة‌المصطفي‌العالميه؛
  8. کرسی  علمی ترویجی «عقلانیت و معنویت در برنامه­درسی»، مجتمع آموزش عالی بنت­الهدی (5/11/98)؛
  9. الگوی ارتباط مربی و متربی با نگرش به منابع اسلامی، ششمین کنفرانس بین­المللی پژوهش در روان­شناسی، مشاوره و علوم تربیتی، بیست و پنجم تیر 1399 (15 July 2020)، سازمان بین­المللی مطالعات دانشگاهی و دانشگاه جرجیا؛
  10. عدالت آموزشی با نگرش به منابع اسلامی، ششمین کنفرانس بین­المللی پژوهش در روان­شناسی، مشاوره و علوم تربیتی، بیست و پنجم تیر 1399 (15 July 2020)، سازمان بین­المللی مطالعات دانشگاهی و دانشگاه جرجیا؛
  11. آموزش و پرورش بر محور توسعه انسانی با رویکرد اسلامی، همایش ملی ظرفیت­های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب (ISC)، تیر 1399، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعة‌المصطفي‌العالميه؛
  12. الگوی تربیت اقتصادی با نگرش به منابع اسلامی، همایش ملی ظرفیت­های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب (ISC)، تیر 1399، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعة‌المصطفي‌العالميه؛
  13. نشست علمی «الگوی ارتباط مربی و متربی با نگرش به منابع اسلامی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (18/9/1398)؛
  14. نقش امید در زندگی فردی و اجتماعی از نگاه دین و روان­شناسی مثبت­نگر، ششمین همایش ملی تازه­های روان­شناسی مثبت­نگر، (ISC)، 18 تیر 1399، بندر عباس؛
  15. نشست علمی «الگوی تغییر رفتار با نگرش به منابع اسلامی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (24/9/1399)؛
  16. نشست علمی «ابعاد و پیامدهای تربیتی محیط با نگرش به منابع اسلامی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (1/10/1399)؛
  17. نشست علمی «الگوی اصلاح باورها با نگرش به منابع اسلامی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (20/2/1400)؛
  18. ابعاد و پیامدهای تربیتی وراثت و محیط از دیدگاه اسلام و روان‌شناسی، ششمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، بیست و ششم خرداد 1400 (17 June 2021)، سازمان بین­المللی مطالعات دانشگاهی و دانشگاه جرجیا؛
  19. الگوی تربییت اعتقادی در قرآن کریم، ششمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، بیست و ششم خرداد 1400 (17 June 2021)، سازمان بین­المللی مطالعات دانشگاهی و دانشگاه جرجیا؛
  20. الگوی تربیتی حضرت موسی در قرآن، ششمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، بیست و ششم خرداد 1400 (17 June 2021)، سازمان بین­المللی مطالعات دانشگاهی و دانشگاه جرجیا؛
  21. نشست علمی «الگوی برنامه‌درسی دینی مدارس متوسطه کشور غنا»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (29/9/1400)؛
  22. نشست علمی «الگوی تربیت دینی مبتنی بر تفاوت‌های جنسیتی با نگرش به منابع اسلامی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (29/9/1400)؛
  23. نشست علمی «امکان و ضرورت برنامه‌درسی معنوی در حوزه علمیه»، پژوهشگاه مطالعات اسلامی (28/9/1400)؛
  24. کرسی  علمی ترویجی «جایگاه برنامه­درسی معنوی در آموزش و پرورش»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (25/9/1400)؛
  25. الگوی تربیتی توسعه فرهنگی بر محور قرآن، نهمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، بیست و ششم خرداد 1400 (27 May 2022)، بوداپست مجارستان؛
  26. الگوی تربیت دینی در فضای مجازی با نگرش به منابع اسلامی، نهمین کنفرانس بین­المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، بیست و ششم خرداد 1400 (27 May 2022)، بوداپست مجارستان؛
  27. کرسی  علمی ترویجی «رویکرد عقل‌گرایی در برنامه‌درسی بر اساس معرفت‌شناسی ابن‌سینا»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (18/11/1401)؛
  28. نشست علمی «الگوی الگوهای آموزشی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (9/8/1401)؛
  29. نشست علمی «الگوی آموزشی رفتاری»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (23/8/1401)؛
  30. نشست علمی «الگوی آموزشی سازنده‌گرایی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (14/9/1401)؛
  31. نشست علمی «روش آموزش بحث گروهی»، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی (14/9/1401)؛
  32. مدیر کرسی علمی ترویجی «برنامه­درسی اخلاق محور بر اساس دیدگاه علامه مصباح یزدی» (22/5/1402)؛

ط) راهنمايي، مشاوره و داوري پايان‌نامه‌ها و رساله­ها

  1. رابطه علم و عمل در تربيت اسلامي (کارشناسي ارشد)؛
  2. بررسي رابطه معلم و شاگرد با تأکيد بر ديدگاه اسلام (کارشناسي ارشد)؛
  3. بررسي وضعيت تربيت معلم در نظام آموزشي افغانستان (کارشناسي ارشد)؛
  4. بررسي عوامل مؤثر بر شکل­گيري و تقويت عزت نفس از ديدگاه اسلام (کارشناسي ارشد)؛
  5. اصول و و روش‌هاي آموزش مفاهيم ديني به نوجوان (كارشناسي ارشد)؛
  6. روش تبليغ انبياء در قرآن (کارشناسي ارشد)؛
  7. موقعية­التفکر في النظام الاخلاقي و التربوي الاسلامي (کارشناسي ارشد)؛
  8. المنهج التربوي للاسرة في الفکر الاسلامي (کارشناسي ارشد)؛
  9. هويت‌يابی در نوجوان و نقش تربيت در آن با تأکيد بر ديدگاه اسلام (كارشناسي ارشد)؛
  10. روش‌هاي تربيتي انبياء در قرآن کريم (کارشناسي ارشد)؛
  11. مباني انسان‌شناسي اسلامي و دلالت‌هاي آن در برنامه‌درسي با تأکيد بر آموزش متوسطه (کارشناسي ارشد)؛
  12. نقد و ارزيابي جهت‌گيري برنامه‌درسي آموزش متوسطه در شکل‌گيري هويت ملي در افغانستان (کارشناسي‌ ارشد)؛
  13. نقش محتواي فعاليت‌هاي فوق برنامه مکاتب (مدارس) کابل در اتحاد جامعه چند فرهنگي افغانستان (کارشناسي ارشد)؛
  14. بررسي روابط انساني در سازمان‌هاي آموزشي با رويکرد اسلامي (کارشناسي ارشد)؛
  15. بررسي رابطه بين ساختار خانواده (هسته‌اي و گسترده) و پيشرفت تحصيلي شاگردان ابتدايي ناحيه سيزده شهر کابل (کارشناسي ارشد)؛
  16. عوامل مؤثر بر انگيزش کارکنان در سازمان‌هاي آموزشي با تأکيد بر منابع اسلامي (کارشناسي  ارشد)؛
  17. بررسي آراي تربيتي شيخ عثمان‌بن فودي (کارشناسي ارشد)؛
  18. روابط معلم و شاگرد و نقش آن در پيشرفت تحصيلي طلاب جامعة‌المصطفي (کارشناسي ارشد)؛
  19. بررسي تطبيقي تربيت معلم در دو کشور ايران و افغانستان با تأکيد بر رشته تعليمات اسلامي (کارشناسي ارشد)؛
  20. تقويم تدريس ماده‌العلوم الصناعية لقسم‌الحاسوب من وجهة نظر مدرسيها و طلبتها في‌المدارس المهنية دراسة ميدانية في تربية الرصافة (کارشناسي ارشد)؛
  21. اثر التعلم التعاوني في تحصيل طالبات الصف الثاني المتوسط في مادة قواعد الغة العربية (کارشناسي ارشد)؛
  22. الگوي مطلوب آموزش رسمي در جامعه چند فرهنگي افغانستان (کارشناسي ارشد)؛
  23. اثر انموذج باکسا في تحصيل مادة‌‌ التاريخ و تنمية التفکير الاستدلالي عند طالبات الصف الثاني المتوسط (کارشناسي ارشد)؛
  24. اثر انموذج بایبی فی تحصیل طلاب الصف الثانی متوسط لمادة‌‌ التاریخ (کارشناسی ارشد)؛
  25. آسیب­شناسی تربیتی کاهش فرزند (کارشناسی ارشد)؛
  26. تحلیل محتوای کتاب­های تعلیم و تربیت اسلامی دوره متوسطه افغانسان بر اساس روش ویلیام رومی (کارشناسی ارشد)؛
  27. آموزش مفهوم خدا به کودکان مقطع ابتدایی(کارشناسی ارشد)؛
  28. تدوین و اعتباریابی طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر آموزه های دینی در مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران (دکتری)؛
  29. اصول و شاخص­های نظارت و کنترل در مدیریت آموزشی با نگرش به منابع اسلامی (کارشناسی ارشد)؛
  30. اصول و شاخص­های گزینش در سازمان­های آموزشی با نگرش به منابع اسلامی (کارشناسی ارشد)؛
  31. نقش امید در زندگی از منظر آموزه­های دین و مقایسه آن با روان­شناسی مثبت­نگر (کارشناسی ارشد)؛
  32. نقد و بررسی دلایل پیامدگرایان بر فرزندآوری از منظر عقل و نقل (کارشناسی ارشد)؛
  33. بررسی میزان درگیری محتوای کتاب‌های دری صنف سوم و چهارم افغانستان با معیار سواد خواندن پرلز (کارشناسی ارشد)؛
  34. بررسی رابطه بین مهارت‌های مدیران با عملکرد آنان و رضایت شغلی کارکنان در حوزه‌های علمیه (کارشناسی ارشد)؛
  35. بررسی رابطه بین شایستگی‌های مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانش‌آموزان (کارشناسی ارشد)؛
  36. اصول و شاخص‌های معنویت در سازمان‌های آموزشی با نگرش به منابع اسلامی (کارشناسی ارشد)؛
  37. تحلیل محتوای کتاب‌های فارسی دوره متوسطه افغانستان بر اساس فرمول خوانایی لافلین و فلش (کارشناسی ارشد)؛
  38. بررسی تطبیقی اهداف و محتوای برنامه‌درسی دینی نظام تربیت معلم ایران و پاکستان (کارشناسی ارشد)؛
  39. مؤلفه‌های سبک زندگی عفیفانه از دیدگاه منابع اسلامی (کارشناسی ارشد)؛
  40. روش‌های ایجاد و تقویت پرسش‌گری با تأکید بر منابع اسلامی (کارشناسی ارشد)؛
  41. مقایسه اهداف و محتوای تربیت دینی مدارس ابتدایی پاکستان و ایران و ارائه آن­ها بر اساس معیارهای اسلامی و متناسب با شرایط آموزش و پرورش پاکستان (کارشناسی ارشد)؛
  42. موارد ديگر:  روش‌هاي تبليغ از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ شکر در آيات و روايات (کارشناسي)؛ نقش تشويق و تنبيه در تربيت ديني از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ بررسی تطبيقي روش‌هاي تربيتي پيامبر اکرم و حضرت عيسي (کارشناسي)؛ سيره تربيتي حضرت زهرا (س) نسبت به فرزندان (كارشناسي)؛ عوامل مؤثر بر تربيت ديني(كارشناسي)؛ کارکردهاي ديني آموزش و پرور ش(كارشناسي)؛ بررسي تحولات آموزش و پرورش افغانستان(كارشناسي)؛ پيامدهاي تربيتي طلاق (کارشناسي)؛ پيامبر به‌عنوان مربي نمونه (کارشناسي)؛ سيره عملي حضرت زهرا  (س) نسبت به پدر و همسر (کارشناسي)؛ روش‌هاي فعال تدريس در آموزش مفاهيم علوم اجتماعي در دوره ابتدايي (کارشناسي)؛ بررسي جلوه‌هاي پرخاشگري در رفتار فرعون از ديدگاه قرآن (کارشناسي)؛ بررسي آسيب‌هاي اخلاقي فرزندان طلاب جامعه‌المصطفي (کارشناسي)؛ قلمرو ايجاد محدوديت در تربيت از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ تأثير تغذيه در تربيت اخلاقي و معنوي انسان از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ نقش صبر در روابط اجتماعي از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ نقش و تأثير اشتغال زنان بر تربيت فرزندان (کارشناسي)؛ نقش ارتباطات غيرکلامي در تربيت از ديدگاه اسلام (کارشناسي)؛ آسيب‌شناسي روش تشويق و تنبيه کودک (کارشناسي)؛ شيوه‌هاي رفتار با گناه‌کاران از نظر اسلام (کارشناسي)؛ نقش تبليغ در تربيت ديني (کارشناسي ارشد)؛ عالمان ديني، آسيب‌ها و راه‌کارها از ديدگاه امام خميني (ره) (کارشناسي ارشد)؛ احترام به آراء و افکار ديگران از ديدگاه قرآن و روايات (کارشناسي ارشد)؛ روش‌هاي تربيتي امام صادق (ع) (کارشناسي ارشد)؛ نقش تربيتي قصه‌هاي قرآن (کارشناسي ارشد)؛ خوف و رجاء و پيامدهاي تربيتي آن در متون ديني (کارشناسي ارشد)؛ قساوت قلب و آثار تربيتي آن از ديدگاه قرآن و حديث (کارشناسي ارشد)؛ سيره عملي اهل بيت (ع) در رفتار با خانواده (کارشناسي ارشد)؛ نقش خانواده در تربيت اخلاقي فرزندان با تکيه بر ديدگاه اسلام (کارشناسي ارشد)؛ احسان به والدين در آيات و روايات (کارشناسي ارشد)؛ اصول و روش هاي تربيت اجتماعي از نظر اسلام (كارشناسي ارشد)؛ انتخاب و سازمان‌دهي محتواي برنامه‌درسي کتب ديني ابتدايي افغانستان بر اساس تعيين هدف‌هاي آموزشي (کارشناسي ارشد)؛ ارائه الگوي تعليم و تربيت در ساعس ناجا بر اساس تعاليم سوره مبارکه لقمان ( سطح سه حوزه)؛ اصول و روش‌هاي تربيت جسماني از نظر اسلام (سطح سه حوزه)؛ راه‌کارهاي بهداشت رواني دختران نوجوان با تأکيد به منابع ديني (سطح سه حوزه)؛ روش­های تربیت اخلاقی جوان در نهج­البلاغه (کارشناسی ارشد)؛ بررسی فرایند کنترل و نظارت در سازمان­های آموزشی با تأکید بر دیدگاه اسلام (کارشناسی ارشد)؛ نقش مهار و تعدیل هیجان بر سلامت روان در قرآن و حدیث (کارشناسی ارشد)؛ ارائه الگوی آموزش شهروندی با رویکرد اسلامی و تحلیل آن در محتوای برنامه درسی ابتدایی وزارت تعلیمات افغانستان (کارشناسی ارشد)؛ شاخص‌های مطلوب فرهنگ سازمانی در سازمانهای آموزشی بر اساس منابع اسلامی(کارشناسی ارشد)؛ منابع انسانی در نظام آموزشی کارآمد و اثربخش با رویکرد اسلامی(کارشناسی ارشد)؛ مبانی انسان‌شناسی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد (ع) (کارشناسی ارشد)؛ اثربخشی یادگیری تعاملی بر عزت نفس، رضایت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم شهر دوست محمد زابل (کارشناسی ارشد)؛ تحلیل کتاب‌های تعلیم و تربیت اسلامی دوره لیسه افغانستان بر اساس فرمول خوانایی گانیگ و فلش (کارشناسی ارشد)؛ نقد و ارزیابی رویکردهای معاصر عدالت آموزشی و ارائه رویکرد عدالت آموزشی در قرآن (دکتری)؛ الگوی نظام آموزشی توسعه محور سیاسی با رویکرد اسلامی (دکتری)؛

ی) جوایز و افتخارات

  1. استاد نمونه جامعة‌المصطفي در سال 94 (روز معلم)؛
  2. پژوهشگر فعال مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی در سال 1400 (هفته پژوهش)؛
  3. هیئت علمی برتر در زمینه‌های فعالیت‌های پژوهشی جامعة‌المصطفي در سال 1401 (هفته پژوهش)؛

ک) ساير فعاليت‌ها ( علمي و اجرايي)

  1. کارشناس تدوين متون درسي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني  (ره) از سال 1380تا پايان سال 1381 به مدت تقريبي دو سال؛
  2. شرکت در نشست‌هاي علمي مهارت‌هاي تدوين کتاب درسي که با حضور اساتيدي مانند دکتر حسن ملکي و دکترسيد حسين ميرلوحي تشکيل شده است؛
  3. کارشناس برنامه‌ريزي و تهيه متون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها در سال 1381 به مدت کوتاه؛
  4. شرکت در دوره‌هاي آموزشي زبان انگليسي تا سطوح عالي؛
  5. کسب امتياز قبولي قطعي در آزمون زبان انگليسي تافل دانشگاه تربيت مدرس (بهمن 86)؛
  6. عضو  گروه اخلاق و تربيت اسلامي مجتع آموزش عالي فقه از سال 1382 تا 1388؛
  7. عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي از سال 1384 تاکنون؛
  8. همکاري با دانشگاه مجازي جامعة‌المصطفي از سال 1386 به مدت کوتاه؛
  9. عضو گروه علوم تربيتي مؤسسه آموزش عالي بنت­الهدي از سال1387 پایان 1399؛
  10. دبير آموزش و عضو  گروه علوم  تربيتي مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی از سال 1388 تاکنون؛
  11. عضو گروه مطالعات آموزشي پژوهشکده تعليم و تربيت پژوهشگاه جامعة‌المصطفي از ارديبهشت سال 1394 تاکنون؛
  12. عضو گروه آموزشی تعليم و تربيت اسلامي جامعة‌الزهراء از تير سال 1394 تاکنون؛
  13. مدیر گروه پژوهشی تعلیم و تربیت جامعة‌الزهراء از دی 1397 تاکنون؛
  14. عضویت در شورای نشر و شورای تخصصی پژوهش جامعة‌الزهراء از دی سال 1397 تاکنون؛
  15. عضو اتاق فکر تدوين متون درسي حوزه علميه از دی سال 1394 تا آبان 1395؛
  16. عضو صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از سال 1386 تاکنون؛
  17.  دبير آموزش و معاون  گروه اخلاق و تربيت مجتع آموزش عالی فقه از سال 1384 تا 1388؛
  18. شرکت در جلسات شوراي آموزش و پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه تا سال 1388؛
  19. شرکت در جلسات شوراي تحصيلات تکميلي مجتمع آموزش عالی فقه تا سال 1388؛
  20. عضو انجمن تعليم و تربيت اسلامي حوزه؛
  21. عضوانجمن فارغ‌التحصيلان مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)؛
  22. عضو سازمان بسيج اساتيد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي از سال 1385 تاکنون؛
  23. همکاري با گروه پژوهشي تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش و شرکت در نشست‌هاي علمي آن از سال‌هاي تقريبي 80 تا 84؛
  24. همکاري با گروه علوم تربيتي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)؛
  25. همکاري در تدوين کتاب «مأخذشناسي تربيت اخلاقي»؛
  26. تهيه و تدوين آيين‌نامه «اصول و روش‌هاي تدوين کتاب‌هاي درسي»؛
  27. تهيه و تدوين جزوه‌هاي درسي «مديريت آموزشي»، «برنامه‌ريزي آموشي و درسي»، «روش‌ها و فننون تدريس» و «مکاتب فلسفي و آراي تربيتي»؛
  28. مشاوره به پژوهشگران براي انتخاب موضوع تحقيقات پاياني، پایان­نامه، رساله و مقالات؛
  29. شرکت در نشست‌ها و همايش‌هاي مختلف علمي به ويژه در بخش تعليم و تربيت؛
  30. تهيه سؤالات آزمون ورودي مقطع کارشناسي ارشد رشته‌هاي برنامه‌ريزي آموزشي و درسي،  مديريت آموزشي، روان‌شناسي تربيتي؛
  31. تهیه سوالات آزمون ورودی دکتری؛
  32. تهيه سؤالات الپيماد علمي مقطع کارشناسي ارشد رشته روان‌شناسي تربيتي؛
  33. عضو گروه  مصاحبه‌کنندگان داوطلبان ورود به مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا؛
  34. عضو گروه مصاحبه‌کنندگان داوطلبان تدريس در مراکز جامعة‌المصطفي در خارج از کشور؛
  35. ماموريت دانشگاه فارابي بغداد جهت تصويب پايان‌نامه‌هاي دانشجويان کارشناسي ارشد (30/10/1394)؛
  36. عضو کميته جذب هيئت علمي گروه مطالعات آموزشي پژوهشگاه المصطفي (دي 1395)؛
  37. برگزاري کلاس جذب و پذيرش براي دانش‌آموختگان خارج از کشور المصطفي در همايش سالانه قم (5/11/1395)؛
  38. تهیه سرفصل­های مقطع کارشناسی علوم تربیتی و رشته­های مدیریت آموزشی و برنامه­ریزی آموزشی و درسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری؛
  39. طراحی سطح 4 رشته فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای حوزه­های علمیه خواهران؛

درپايان، خاطر نشان مي‌گردد استنادات موارد بالا قابل ارائه مي‌باشد. 

 [تاريخ تنظيم:  آبان 1402]

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید