برگزاری جلسه هم‌اندیشی درباره بازنگری و ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

 

سند تحول بنيادين آموزشوپرورش دورنماي مسير کلي و چشمانداز آرمانهاي تعليموتربيت جمهوري اسلامي ايران را بر مبناي فلسفه تعليموتربيت اسلامي، با تأسي به آموزههاي دين مبين اسلام، براي تربيت تمام‌ساحتي نسل فردا و دستیابی آنان به مراتبی از حیات طیبه منطبق با اهداف نظام جمهوري اسلامي روشن ميسازد.

تدوين زيرنظامهاي ششگانه، با ابتنا بر ضرورت تحول، زيرساختهاي اصلي تعليموتربيت را مورد توجه و تأکيد ويژه قرار داده و تلاش کرده است براي تمامي عناصر و مؤلفههاي اثرگذار امر تربيت، برنامهريزي مدبّرانهاي را رقم زند.

برداشتهاي مختلف از مفاهيم بهکار رفته در سند تحول بنيادين آموزشوپرورش، يکي از موانع جدي در مسير عملياتي‌کردن و تحقق اهداف عام بوده و از اين‌رو بهرهگيري از آراي صاحبنظران براي دستيابي به مفهومي جامع و مورد توافق نسبي، مهم و ضروري است.

اين موضوع و مسائلي نظير تحولات محيطي، پيشرفتهاي حوزه رسانه و فناوري، مقتضيات زماني و نيازها و علائق نسل‌نو و رخدادهای آموزشی در سطح بین‌المللی، اهتمام وتلاش شورای عالی آموزشوپرورش را به تأمل جدی، انديشهورزي، طراحی سازوکار و برنامه‌ریزی در فرایند ترميم و بهروزرساني اين سند برانگیخته است و تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در رصد همه این عوامل بر این سعی وسیع  رنگ غنا وتکوین بخشیده است.

بر همین اساس در روز یکشنبه 28 خرداد ماه 1402 اعضای هیئت مدیره انجمن با مسؤولان ستاد راهبری سند تحول حوزه، دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش، ستاد راهبری مدارس چند تن از اعضای انجمن جلسه‌ی هم‌اندیشی را برگزار کردند. در این جلسه حجت الاسلام عالم زاده نوری و فیض به تشریح فرآیند بازنگری پرداختند. همچنین آقای رحمیان گزارشی را از روند مطالعات جامع در خصوص نقد و بررسی سند تحول ارائه کردند. 
در پایان مقرر شد که در جلسه‌ی آتی متخصصان تعلیم و تربیت حوزه نقد محتوایی خود را مطرح کنند تا پس از جمع بندی  به ستاد مربوطه ارائه شود.

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید